Hej hyggere

Jeg er lidt i et dilemma, eftersom jeg ikke helt ved om jeg skal anskaffe mig en PS3, eller bygge videre på mit hightower (det er omtrent 20% færdig, før jeg er helt tilfreds med det)
Grunden til mit dilemma kan stilles op sådan:
Gode grunde til en PS3: Jeg kan godt lide controlleren (kan også godt lide PC'ens mus), den har fede spil, Blu-Ray, og kan bruges som mediecenter. Spillene jeg helst vil spille er Borderlands, CoD:MW2, Mirrors Edge, Prototype, Burnout Paradise, og lignende.
Vi har en Blu-Ray afspiller i huset, hvor jeg kan se Blu-Ray film på, så det er ikke helt det der trækker mest, og desuden kan min bærbar også afspille Blu-Ray.
Jeg har aldrig rigtig prøvet at spille mega meget med folk jeg kender, online, for finder hurtigt andre interesser.
Gode grunde til IKKE at vælge PS3 fremfor PC: Jeg har en PS2, og bruger den faktisk kun til at se film på, da jeg bruger det meste af min fritid foran computerskærmen, så er i tvivl om om jeg overhovedet får spillet på PS3'en alt det jeg håber på. Jeg har kun et 28" billedrørs TV.
Gode grunde til en Gamer-PC: Jeg laver mine lektier på computeren, bruger det meste af min fritid foran skærmen, og spiller også computerspil, så det vil nok være det smarteste, men jeg har i forvejen en bærbar. Det dårlige ved bærbaren er bare at hvis jeg vil opgradere noget af hardwaren, ryger garantien, og jeg kan ikke spille de spil jeg vil med mit dårlige grafikkort

Jeg har altid villet have en stationær PC, hvor jeg kan skifte delene ud når der er brug for det, og i November 2009 fik jeg et high-tower med alt indmad, undtagen harddisk, og har efterfølgende købt en 1TB harddisk til den

Gode grunde til IKKE at være PC fremfor PS3: Jeg har ikke et skrivebord, så der skal lidt omflytning/indflytning af møbler til, hvis det bliver PC. Det problem opstår ikke ved PS3. Jeg er ude af huset fra tidlig morgen, til aften (ved 18-tiden), så har ikke så meget tid, men det er fint nok
Indtil videre har Gamer-PC'en nok mest positive ting over sig, og vil derfor også høre hvilken mus jeg i så fald skulle vælge?
Den skal være med ledning, hurtig responstid, god at holde på (har lige nu en Logitech VX Nano som jeg er godt tilfreds med, men har fundet ud af at de trådløse kan være meget ustabile), og skal ikke være med trackball. Lys og farver er ikke vigtig, men kunne nok være gejl

Og til sidst vil jeg også lige høre om der er nogen her der ved om det ville være dumt at investere i en Gamer-PC nu, i tilfælde af at pc-dele skulle falde i pris om et halv års tid?

Kunne sagtens brænde 6K af på dele til PC'en, men er også tålmodighed nok til at vente med at gøre det